Skip to content

Kupowanie redakcji

3 miesiące ago

216 words

Opowieść dr Brennan o firmach farmaceutycznych i firmach public relations, które kupują artykuły wstępne (wydanie 8 września) uderzyły we mnie ze mną.
Jako redaktor American Family Physician, czasopisma medycznego, które publikuje głównie artykuły z przeglądu klinicznego, od czasu do czasu otrzymuję zapytanie od firmy zajmującej się public relations, która dokonuje zakupów w celu publikacji manuskryptu. Tylko na przesłuchanie firma przyznaje, że praca została wsparta przez firmę farmaceutyczną. W niektórych przypadkach, jak się dowiedziałem, lekarze mają tysiące dolarów na umieszczenie swoich nazw na artykułach, których nie napisali, lub na raportach z badań, których nie wykonali.
Przez lata mieliśmy niepisaną politykę nie akceptowania recenzji sponsorowanej przez firmę farmaceutyczną lub napisanej przez autora, który był zainteresowany finansowo produktem omawianym w artykule2. Wątpię, aby wielu lekarzy chciał przeczytać porady dotyczące zarządzania szczególne zaburzenie, które zasadniczo jest pracą na rzecz wynajmu sponsorowanego przez firmę farmaceutyczną i zawiera aprobującą dyskusję na temat najnowszego cudownego leku firmy.
Jay Siwek, MD
Georgetown University School of Medicine, Washington, DC 20007
2 Referencje1. Brennan TA. Kupowanie artykułów redakcyjnych. N Engl J Med 1994; 331: 673-675
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Instrukcje dla autorówAm Fam Physician 1993; 4: 1535-1536
Google Scholar
[patrz też: cisnienie osmotyczne, ewa kurowska mroczek, lekarz rodzinny września ]

0 thoughts on “Kupowanie redakcji”

Powiązane tematy z artykułem: cisnienie osmotyczne ewa kurowska mroczek lekarz rodzinny września